.

.
.

2009年5月14日 星期四

[澎湖民宿。夏天來了民宿] A Trip to the Pharmacy.上藥房走一趟-4

 
每週 一 ∼ 五 出刊.2009.05.15
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
work wonders 有神效,造成驚人的進步
A Trip to the Pharmacy.上藥房走一趟-4
今日EZ單字
每日 EZ Word 

work wonders 有神效,造成驚人的進步

也可以說do wonders,不一定與藥效有關。
今日會話 EZ Talk 

A Trip to the Pharmacy.上藥房走一趟-4

Joe: I don't know. Is there something else I can take?
Pharmacist: Let me 1)consult with your doctor. I may be able to give you something different.
Joe: Good, because these pills just don't agree with me.
Getting Better
Martha: Joe, it's only been a week, and you're looking much more *chipper.
Joe: That's probably because you've been staying on top of me.
Martha: thanks, but you're finally doing a great job of taking care of yourself.
Joe: I have to say, the new *treatment is really working wonders.
Martha: You mean the new medication?
Joe: No, I'm talking about your chicken soup. It's fantastic!

:我不知道。我可以吃別的藥嗎?
藥劑師:我來跟你的醫生討論一下。我或許可以開別的藥給你。
:好,因為這些藥實在讓我很不舒服。
日漸好轉
瑪莎:喬,才過一個星期,你看起來就好多了。
:大概是因為妳一直盯著我。
瑪莎:謝了,但妳最後還是有把自己照顧得很好。
:我必須說,新的療法真的很有效。
瑪莎:你是說新開的藥?
:不,我說的是妳煮的雞湯。太棒了!
今日EZ單字 


1) consult (v.) 請教(phr.) consult with… 跟…商量
前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2009-05-14 A Trip to the Pharmacy.上藥...
2009-05-13 A Trip to the Pharmacy.上藥...
2009-05-12 A Trip to the Pharmacy.上藥...
2009-05-11 When Life Gives You Lemons…...
主編推薦  
全民來開講!邀您一起有話大聲說∼
院線強檔電影 最新資訊報你知!
發現成長型企業的逆境突破力
π型人職場必勝成功術
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 日月文化 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服中心
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online


--
由 澎湖民宿。夏天來了民宿 於 5/14/2009 12:58:00 上午 張貼在 澎湖民宿。夏天來了民宿

沒有留言:

張貼留言

網誌存檔